Till minne av ove oinonen

 Hittade  en dikt  när jag  städade ur gaderoben.  Den  lyder så här:
 
Kärlek vad är det ?
 
Finns den?
 
Det är  så kallt
mitt hjärtat  har brustigt
och frusit till 
 
 
 
 
Mitt hjärta  har frusgit
till is för att aldrig mer 
tinans upp  av kärlekens
 

Bilndaverk  och  svek 

Jag kommer aldrig
mer tillåta mig
att förföras av kärlekens
blindaverk.
 
Jag är och förblir  en 
is skulptur för att
aldrig mer tina upp.
 
 
Detta var en dikt som Ove Arre Armas Oinonen Skrev 
sista gång vi sågs innans hans bort  gång 
som jag  sörjer än. 
 
I bland gör det  så att jag bara  vill gråta mina tårar. 
 Men han har sina skälla men jag vet. 
 
 men när hans afton kom så  var det
 någ en befriels för honom  själv. 
 
Tråkigt men  sant. 
 
Nu lever han  genom  foton  som är kvar på 
honom. 

 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0